Na vijftien jaar gevangen te hebben gezeten voor de moord op zijn zwangere echtgenote, vestigt de op vrije voeten gestelde Hauer zich in een rustig stadje nabij Seattle. Daar groeit de band met zijn sociaal werkster Richardson uit tot een innige relatie, waar haar collega Brown om meerdere redenen niet gelukkig mee is. Brown had zelf een oogje op haar en bovendien baart Richardson’s genegenheid voor een moordenaar hem grote zorgen.
Hauer blijft echter stug volhouden onschuldig te zijn, hoe overtuigend de circumstantial evidence – in de vorm van een super 8-filmpje van de moord – ook oogt. Wederom gaat een technisch heel behoorlijke en door alle betrokkenen uitstekend geacteerde thriller ten onder aan een luidruchtig rammelend scenario. De link met Michael Powell’s PEEPING TOM lijkt eerder toeval dan eerbetoon, aangezien scenarist Norwood verder weinig gevoel voor suspense aan de dag legt. De rest van de cast en crew probeert dapper te redden wat er te redden valt, maar Norwood’s laatste troef boort alle hoop op een bevredigende afronding de grond in. Wanneer tenslotte de echte moordenaar ten tonele wordt gevoerd, verklaart deze zijn dodelijke obsessie voor zwangere vrouwen uit het feit als kind meermalen verkracht te zijn. .door zijn moeder!.N.B.: Quentin Tarantino, dankzij RESERVOIR DOGS de nieuwe wonderboy van Hollywood, treffen we op de credits aan als associate producer.
** Copyright Steef de Koning. Overname uitsluitend na goedkeuring van de rechthebbende. .Origineel gepubliceerd in Schokkend Nieuws #6, p10.