Horror in een abortuskliniek! Controversieel! Misschien als Carpenter en scenaristen Scott Swan en Drew McWeeny (ook verantwoordelijk voor Carpenters Cigarette Burns) voor een intelligente koers hadden gekozen.
Pro-Life begint althans intrigerend: redneck Perlman wil zijn minderjarige dochter uit een abortuskliniek halen. Aanvankelijk blijft hij fatsoenlijk en redelijk, in tegenstelling tot de arrogante abortusartsen die meteen concluderen dat hij het kind vast zelf verwekt heeft. De verklaring van dochterlief dat ze verkracht is door een demon, is immers nauwelijks serieus te nemen. Zou ze het zich misschien hebben ingebeeld? De schrijvers laten er geen misverstand over bestaan: elke ambiguïteit wordt in de kiem gesmoord met een suffe flashback van de demon rape. Dat het monster in de finale ten tonele verschijnt om zijn gedrocht te claimen, kan er op dat moment ook nog wel bij. We hebben immers ook al gezien hoe Perlman een abortus uitvoert op een mannelijke arts. Pro-Life controversieel? Eerder infantiel en gemakzuchtig.
Copyright Roel Haanen. Overname uitsluitend na goedkeuring van de rechthebbende. Origineel gepubliceerd in SN#73, voorjaar 2007.