Als je als grootstedelijke creatieve ZZP’er op dit moment bezig bent met de hipste trends, designs en virtual realities, in plaats van lekker buiten te fietsen, dan zal je het nodige herkennen in de komedie CREATIVE CONTROL. David (gespeeld door regisseur en co-scriptschrijver Benjamin Dickinson) heeft net zijn eerste grote opdracht binnengesleept. Augmenta, “een bedrijf met het designteam van Apple en de software van Oculus”, zoekt een hippe marketingstrategie voor hun nieuwe virtual reality-bril. Een bril, zo leert David, waarop hij niet alleen zijn mail en digitale stadskaarten kan checken. Hij raakt al snel volkomen geobsedeerd door de vele (erotische) mogelijkheden van aumented reality.
Theodoor Steen, van wie bovenstaand citaat afkomstig is, gaf de film maar liefst vier schedeltjes. “De controle die Dickinson toont over alle aspecten van zijn film is bewonderenswaardig. Het cultuurtje waarin David zich begeeft, wordt overtuigend neergezet in strak gekadreerde shots en met veel oog voor design. De klassieke soundtrack (veel Schubert) is wonderschoon.”
De film gaat volgende week uit. Schokkend Nieuws geeft, in samenwerking met distributeur De Filmfreak, vijf vouchers weg waarmee de winnaars lekker thuis op de bank naar de film kunnen kijken. CREATIVE CONTROL gaat namelijk niet alleen in de theaters uit, maar ook op Filmthuis.nl. Kies je filmtheater, kies je film, log in en betaal (of vul je wincode in) en genieten maar. Op je TV, laptop, tablet of smartphone in HD-kwaliteit. Cool.
Je moet nog wel even heel ouderwets een prijsvraag beantwoorden. Welke, met een fikse haardos uitgeruste, Amerikaanse komiek speelt in de CREATIVE CONTROL de rol van orakelende hipster-goeroe?
Stuur je antwoord, naam en adres voor 19 mei naar [email protected]. De winnaars ontvangen kort daarna bericht en hun voucher per email.