<\/figure>\n\n\n\nHet fijne van dit format is dat het makkelijk te realiseren is tegen een laag budget. Je kunt binnen een beperkte setting dezelfde shots blijven herhalen met kleine variaties om het verhaal interessant te maken. Maar als je dat te vaak doet wordt het wel weer eentonig. Die valkuil weet MONDAYS te vermijden. Ja, het wakker worden keert steeds terug, en ook het moment dat de baas lachend binnenstapt met de uitspraak: \u2018Hebben jullie de hele nacht doorgewerkt? Wat fijn zeg, om nog jong te zijn.\u2019 Maar daarbuiten is er uitstekend gespeeld met manieren om ons niet continu naar exact dezelfde week te laten kijken. <\/p>\n\n\n\n
Maar vooral fijn is dat de metafoor van een tijdlus in deze film tot in de puntjes is uitgewerkt, en vooral uitermate toepasselijk is. Dagen op kantoor lijken nu eenmaal heel snel op elkaar. Er wordt lekker gespeeld met idee\u00ebn zoals Camus\u2019 interpretatie van de Sisyfus-mythe \u2013 z\u00f3nder die expliciet bij naam te noemen, ook verfrissend \u2013 en de rol van bedrijfshi\u00ebrarchie, de belangen van het individu versus dat van de groep en de effectiviteit van magisch denken. En dat laatste in een situatie die per definitie al onmogelijk zou moeten zijn. Het maakt de film weer een stukje prikkelender dan alleen de notie: o ja, sleur!<\/p>\n\n\n\n
Maar het zijn niet alleen de idee\u00ebn die MONDAYS prettig maken, er wordt ook simpelweg lekker creatief en vreugdevol omgesprongen met de situaties die door de tijdlus ontstaan. Tel daar nog bij op dat je in de lus vastzit met een stel personages dat prettig is om naar te kijken. Bovendien zit je met minder dan anderhalf uur speeltijd niet eens zo lang met ze vast! Bijna alleen maar pluspunten dus. MONDAYS eindigt dan wel weer met een flinke dosis voorspelbare zoetzappigheid, maar door het oprechte sentiment meteen weer vergeef je die meteen.<\/p>\n\n\n\n
Dus, wil je het Camera Japan-festival nog even afsluiten met een lekker stukje feelgood op de zondagavond? Dan klinkt deze optie als een prima \u2018case of the\u2019 MONDAYS.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\u2018Sounds like a case of the Mondays!\u2019 is de gevleugelde uitspraak waar iedereen bij zinnen zich kapot aan ergert in het teringgrappige OFFICE SPACE. Mix de setting van die film met het tijdlusconcept van GROUNDHOG DAY, en je hebt de Japanse scifi-comedy MONDAYS: SEE YOU \u2018THIS\u2019 WEEK! Inderdaad voelt de filmbeschrijving \u2018Groundhog Day, maar dan […]<\/p>\n","protected":false},"author":57,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"tags":[],"genre":[1048],"provider":[8896],"director":[8914],"actor":[8915,8916,8917],"class_list":["post-71491","review","type-review","status-publish","hentry","genre-comedy","provider-camera-japan-2023","director-ryo-takebayashi","actor-ryo-ikeda","actor-wan-marui","actor-yugo-mikawa"],"acf":[],"yoast_head":"\n
Recensie Mondays: See You 'This' Week! (2022) | Review op Schokkend Nieuws<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n