CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER<\/a> maar ook bijvoorbeeld RAIDERS OF THE LOST ARK \u2013 zich op het eerste gezicht beter leent voor verhalen over (super)helden, omdat de nazi’s zulke handige slechteriken zijn.<\/p>\nDe Eerste Wereldoorlog is veel moeilijker te reduceren tot een net zwart-wit conflict. Het is dan ook een beetje apart dat er twee nazi-achtige slechteriken zijn: Duitse generaal Ludendorff (Danny Huston), die zijn naam deelt met een echte Duitse generaal die in de oorlog vocht en later handlanger werd van Hitler, en zijn gifmeesteres\/gestoorde wetenschapper Dr. Maru (Elena Anaya). Maar de keuze voor juist d\u00e9ze wereldoorlog blijkt uiteindelijk heel bewust, en een essentieel onderdeel van de ontwikkeling die Diana in de film doormaakt.<\/p>\n
D\u00e1t WONDER WOMAN een consistente visie toont op de hoofdpersoon, en dat het verhaal hier duidelijk omheen gebouwd is, is \u00e9\u00e9n van de redenen dat de film met kop en schouders boven de rest van het zogenaamde DC Extended Universe<\/em> uitsteekt. De invloed van Zack Snyder is her en der voelbaar: in de vechtsc\u00e8nes is zijn knipperlicht-slo-mo alom aanwezig, en de climax is een orgie van vuur en vernietiging. Maar Patty Jenkins heeft desondanks een levendige, ontroerende, zelfs bij vlagen inspirerende film gemaakt. Er is humor! Er is een uitgebreide, diverse cast! Er is geflirt en gedans en achteraf gezien vloeien de acties van de slechterik heel logisch uit zijn motivatie voort! <\/p>\nMaar WONDER WOMAN verdient het om niet voortdurend met de rest van de films in het DCEU vergeleken te worden. WONDER WOMAN verdient het om los gezien te worden van de bijzondere voortrekkersrol die de film heeft als niet alleen de eerste superheldenfilm met een vrouw in de hoofdrol sinds ELEKTRA (2005), maar ook de enige moderne superheldenfilm die door een vrouw geregisseerd werd op PUNISHER: WAR ZONE (2008) na.<\/p>\n
WONDER WOMAN verdient het namelijk om gewoon gezien te worden als wat de film is: een bovengemiddeld goede actiefilm met een dappere held, een love interest om verliefd op te worden (Chris Pine), grappige comic relief (vooral in de vorm van de fantastische Etta Candy (Lucy Davis), maar ook Sa\u00efd Taghmaoui draagt als Sameer een steentje bij) en een misschien niet bijster origineel maar wel bevredigend verhaal. Wat wil een mens \u2013van welk geslacht dan ook \u2013 nog meer?<\/p>\n
Distributie: Warner Brothers (NL: 15 juni, BE: 21 juni). Copyright Hedwig van Driel. Overname uitsluitend na goedkeuring van de rechthebbende. Online gepubliceerd op 15-06-2017.<\/em><\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Er rust een zware last op de schouders van Wonder Woman, als de langverwachte eerste superheldin met haar eigen film in de huidige superheldengolf. Gelukkig blijken die schouders heel wat aan te kunnen. Mocht je je ondanks de recensies hebben gewaagd aan BATMAN V SUPERMAN: DAWN OF JUSTICE, heb je al een glimp opgevangen van […]<\/p>\n","protected":false},"author":54,"featured_media":42250,"comment_status":"open","ping_status":"open","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"tags":[129],"genre":[1059,1060,1050],"provider":[],"director":[4858],"actor":[1531,4267,2083],"acf":[],"yoast_head":"\n
Recensie Wonder Woman (2017) | Review op Schokkend Nieuws<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n