on the road<\/em>, is de perfecte weerspiegeling van hoe ze zich voelt sinds de dood van tweelingbroer Lewis. De knappe Stewart vloekt nooit met het lege personage dat ze speelt. De C\u00e9sar die ze als beste actrice in een bijrol kreeg voor CLOUDS OF SILS MARIA \u2013 ook een film van Assayas – blijkt geen toevalstreffer.<\/p>\nVeel vreemder is de andere verhaallijn die door PERSONAL SHOPPER heen loopt en waar de film zelfs mee opent. Maureen blijkt een medium te zijn dat contact zoekt met haar overleden broer. In de openingssc\u00e8ne zien we haar een oud, verlaten huis betreden. Houdt broerlief zich hier verscholen? Een vreemde CGI-geest doet vermoeden van wel. Of zijn we onverhoeds in een nieuw deel van HARRY POTTER beland?<\/p>\n
Regisseur Olivier Assayas (nochtans winnaar van de regieprijs in Cannes) weet zich met de bovennatuurlijke sc\u00e8nes geen raad. Je hebt voortdurend de indruk dat de fashionista Maureen en het medium Maureen twee verschillende personen zijn die de hoofdrol spelen in twee verschillende films.<\/p>\n
Spannend wordt het nooit. Op de Eurostar naar Londen krijgt Maureen sms-berichten van een onbekend nummer. Terwijl ze denkt dat die van haar overleden broer zouden kunnen komen, weet je als kijker ondertussen al lang wie de echte afzender is. Hij werd een paar sc\u00e8nes eerder ge\u00efntroduceerd. Als kijker zie je de knipperende pijl die zijn kant uitwijst: ik ben verdacht. De sc\u00e8ne duurt twintig minuten en vormt een triest, oersaai dieptepunt van de film.<\/p>\n
Het grootste bezwaar is dat PERSONAL SHOPPER geen richting vindt. Wat wil de regisseur ons vertellen? Waar gaat dit over? Als Maureen ook nog eens een lijk ontdekt in het poepchique appartement van haar cli\u00ebnte, wordt het teveel. Naast het spook- en modegegeven verdraagt de film geen derde thema. Geen nood: nog voor het lijk koud is, zit Maureen al op het vliegtuig richting Oman. Weg van het mondaine Parijs, maar niet van de geest van haar dode broer. Arme Kristen Stewart.<\/p>\n
Distributie: The Searchers. Release <\/em>NL: 26 januari 2017, BE: 14 december 2016. <\/em>Copyright: Hans Dewijngaert. Overname uitsluitend na goedkeuring van de rechthebbende. Online gepubliceerd op 25 januari 2017.<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"In TWILIGHT scharrelde ze rond met weerwolven en vampiers, maar in PERSONAL SHOPPER communiceert Kristen Stewart zowaar met haar dode broer. Ze krijgt van regisseur Olivier Assayas (DEMONLOVER) de bijna onmogelijke opdracht om in haar eentje een draak van een film van de ondergang te redden. Veelvuldig zijn de shots waarin we Stewart als de […]<\/p>\n","protected":false},"author":46,"featured_media":42145,"comment_status":"open","ping_status":"open","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"tags":[129],"genre":[1066,1067],"provider":[],"director":[1401],"actor":[1544,6587,6588],"class_list":["post-52666","review","type-review","status-publish","has-post-thumbnail","hentry","tag-bioscoop","genre-mystery","genre-thriller","director-olivier-assayas","actor-kristen-stewart","actor-lars-eidinger","actor-sigrid-bouaziz"],"acf":[],"yoast_head":"\n
Recensie Personal Shopper (2016) | Review op Schokkend Nieuws<\/title>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\t\n