{"id":51125,"date":"2003-04-01T13:57:00","date_gmt":"2003-04-01T13:57:00","guid":{"rendered":"http:\/\/sn.kweekvijver.nl\/review\/final-destination-2\/"},"modified":"2003-04-01T13:57:00","modified_gmt":"2003-04-01T13:57:00","slug":"final-destination-2","status":"publish","type":"review","link":"https:\/\/schokkendnieuws.nl\/review\/final-destination-2\/","title":{"rendered":"Final Destination 2"},"content":{"rendered":"
FINAL DESTINATION is gebouwd op een onweerstaanbare premisse: wie de dood te slim af denkt te zijn, heeft buiten de universele wet der voorbestemming gerekend. Het vervolg van regisseur Ellis opent met een spectaculaire kettingbotsing, waaraan de door een visioen gewaarschuwde Kimberly (Cook) en een bont gezelschap van mede-weggebruikers op het nippertje weten te ontsnappen. Eerdergenoemde wet schrijft vervolgens voor dat het hele stel alleen maar uitstel van executie heeft gekregen, en het wegstrepen kan weer beginnen.<\/strong><\/p>\n Eigenlijk zijn beide delen gewoon ouderwetse slasherfilms, met d\u00edt verschil dat de mechanische regelmaat waarmee personages in dit genre uit de weg worden geruimd tot basisprincipe van de plot is gepromoveerd: het noodlot slaat altijd toe. Ook in Hideo Nakata\u2019s RING<\/a> en de Amerikaanse remake ervan zijn de hoofdpersonen zich bewust van hun aanstaande dood, maar in die films draait het om meer dan het zo vernuftig mogelijk omkegelen van de poppetjes.<\/p>\n