{"id":62435,"date":"2015-08-26T15:00:00","date_gmt":"2015-08-26T15:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sn.kweekvijver.nl\/nieuws\/from-gaspar-noe-with-love\/"},"modified":"2023-07-16T12:31:08","modified_gmt":"2023-07-16T12:31:08","slug":"from-gaspar-noe-with-love","status":"publish","type":"interview","link":"https:\/\/schokkendnieuws.nl\/interview\/from-gaspar-noe-with-love\/","title":{"rendered":"From Gaspar No\u00e9 with Love"},"content":{"rendered":"

\"loveVanaf donderdag draait LOVE in de bioscoop, de nieuwe film van Gaspar No\u00e9. Het nieuws over de vele expliciete sekssc\u00e8nes snelde de film al vooruit, maar wij spraken in een, tweedelig interview, liever over de liefde: de lichamelijke liefde en de liefde voor mooie, gedurfde cinema.<\/p>\n

Voor een man die zijn publiek vaak met forse middelen benadert \u2013 een gruwelijke paardenslachting in CARNE, schermgrote waarschuwingsteksten (\u2019DANGER!\u2019) voor naderende incest in SEUL CONTRE TOUS, een verkrachtingssc\u00e8ne die je nooit meer kunt ont<\/em>zien in IRR\u00c9VERSIBLE, stroboscopische neonaanvallen in ENTER THE VOID en, tot slot, de veelbesproken 3D-ejaculatie in LOVE \u2013 is Gaspar No\u00e9 een opvallend rustige mompelaar. Ik ben ook zenuwachtig, want ik ben fan van zijn werk. Gelukkig heb ik een binnenkomer paraat: een van zijn allereerste liefdes was een Nederlandse.<\/p>\n

Sylvia Kristel.<\/em>
\u2018Ah! La bombe<\/em>! Een atoombom! Ze heeft mijn leven veranderd. Er was eerst een ander; toen ik tien jaar was had ik een kleine fixatie op Bondgirl Maud Adams [ THE MAN WITH THE GOLDEN GUN \u2013 BdV]. Ik maakte voortdurend tekeningen van haar. Drie jaar later was ik geobsedeerd door Jacqueline Bisset in THE DEEP. Maar toen ik EMMANUELLE zag was ik verkocht.  Sylvia Kristel: wat was ze toch ongelofelijk mooi!\u2019<\/p>\n

U was niet de enige die dat vond. Seks trekt altijd veel aandacht. Ik keek vanmiddag naar de persconferentie die u in Cannes gegeven hebt en mij viel op dat het overgrote deel van de vragen van de journalisten ging over de sekssc\u00e8nes in LOVE, over het schandaal, over transgressie. Ik vond het eigenlijk best een lieve, zelfs een tikje melancholische film.<\/em>
\u2018Cannes heeft ieder jaar behoefte aan schandaal. Dit jaar was er geen echte schandaalfilm, dus dan zeggen ze over LOVE: van de maker van IRR\u00c9VERSIBLE, niet in competitie, alleen in de nachtvertoning! Dan gaat iedereen zich een andere voorstelling maken van de film dan wat hij werkelijk is.\u2019<\/p>\n

Want er zitten wel veel expliciete sc\u00e8nes in, maar het is \u00e9cht een film over de liefde, in al zijn psychologische en fysieke facetten.<\/em>
\u2018Ja. Ja.\u2019<\/p>\n

Ik las in een interview met hoofdrolspeler Karl Glusman dat er geen scenario was, alleen een treatment van zeven pagina\u2019s.<\/em>
\u2018Ja, twee of drie regels per sequentie, meer niet.\u2019<\/p>\n

Vooral bedoeld om de acteurs een idee te geven van het doel van de film?<\/em>
\u2018Zelfs dat niet. Ze hadden alle drie IRR\u00c9VERSIBLE en ENTER THE VOID gezien. Aomi Muyock had SEUL CONTRE TOUS ook gezien. Ze wisten wat voor film het zou worden. Karl was al acteur, de twee meisjes niet. Wat belangrijker was: ze wilden alle drie het spel wel spelen dat film is. Het lijkt echt, maar dat is het natuurlijk niet allemaal. De verkrachting in IRR\u00c9VERSIBLE leek ook echt, maar het is nep. Ik ga niet alles verantwoorden, maar wat belangrijk is, is dat iedereen zich op z’n gemak voelt op de set. Ik probeerde zoveel mogelijk vrouwen in de crew te hebben. Bij veel films is tachtig procent van de technici man. Hier was dat fifty-fifty.\u2019<\/p>\n